Om os

Fra idé til virkelighed

Det er en af de lange dage på studiet. Navne som Piaget og Bourdieu nævnes af lektoren for Sociologi men høres kun svagt i baggrunden. Det er en af de dage, hvor tankerne er andre steder hos Anja Rostgaard. Nu hvor der snakkes pædagogik, så undres hun over hvorfor, der egentlig kun findes camps for børn der er dygtige sportsudøvere. Selv har Anja gået på badminton College, men mener at

camps bør være for alle. Derfor tænker Anja, at det da egentlig kunne være meget cool, at starte camps for børn, der ikke nødvendigvis er eliteudøvere, men egentlig bare gerne vil opleve camplivet og få nye venner. Straks går Anja i gang med et studieprojekt, der kun kort tid efter viser sig, at blive til +Camp – altså camps med lidt ekstra indhold.

De første TemaCamps etableres

GirlPowerCamp, ChampCamp, BodyBootCamp og ActionCamp er nogle af de første camps der bliver etableret. Her kan børnene få et socialt boost, nyde sport uden et konkurrenceelement, lære om sig selv, samt øge deres

mentale og fysiske velvære.
TemaCamps’ene sætter startskuddet for Anjas nye liv som iværksætter og selvom +Camp kun er en hobby, så er det den bedste af slagsen.

Nye camps med et fagligt boost

Som årene går, begynder nye ambitioner at spire. +Camp vil gerne nå ud til endnu flere og derfor begynder Anja at tænke camps for børn, der møder faglige udfordringer i hverdagen. I 2010 støder Anja ind i Pernille fra Time2Learn. Sammen udvikles de første SkoleCamps – nemlig Dansk- og Matematik

Camps, der hurtigt bliver populære, fordi de kombinerer leg og læring – noget der tidligere ikke har været set. De intensive SkoleCamps viser sig da også at bidrage med et stort fagligt boost, hvilket fører til at en masse glade børn tager fra camp.

En ny ildsjæl kommer til

I 2011 sender Sandra Lützhøft Larsen en ansøgning om at komme med på GirlpowerCamp, som frivillig. Det skulle senere vise sig, at blive et afgørende øjeblik for Sandra. Siden sin første ansøgning har Sandra camp for camp vist, at +Camp er noget hun brænder for.

Derfor beslutter Anja også, at det er på tide at få nye kræfter og nye ideer ind i +Camp og gør Sandra til medejer i 2013.

Lær for Livet – Et samarbejde med Egmont Fonden

Det første projekt som nye samarbejdspartnere bliver at få lavet en EngelskCamp og i sommeren 2014 står der da også 30 friske børn klar til at deltage i den nye camp. Men det blev en travl sommer; for på en mørk december dag i 2013 ringede Direktøren for Lær For Livet (Egmont Fondens Signaturprojekt). De ønskede +Camps hjælpende hånd til at få et stort projekt med anbragte børn skudt i gang. De ville nemlig også gerne have SkoleCamps ligesom +Camp.

I sommeren 2014 kunne vi sammen med folkene bag Lær for Livet og Egmont Fonden byde 100 anbragte børn velkommen til Learning Camp. I 2 år jonglerer +Camp mellem sine egne camps og Lær for Livets store camps og I kan nok tro der var sved på panden. Da +Camp når 2016 kører Learning Camps af sig selv og der er atter tid til at trække vejret og fokusere på egne camps igen.

De bedste lærere under et tag

På en blæsende septemberdag ringer Christina og Cecilie fra ElevAkademiet og spørger om vi skal drikke en kaffe. Som en del af lærermiljøet siger man jo ikke nej til kaffe, så vi mødtes over en kop…. eller to. ElevAkademiet har ligesom +Camp et ønske om, at sidde på al den sjove og fede læring

og samtidig nå ud til en masse børn, der har brug for det. Derfor besluttede vi, at vi fremadrettet skulle arbejde sammen, således vi både kunne tilbyde camps og privatundervisning og smartest af alt samle Danmarks mest engagerede undervisere under et tag.

Historien fortsættes …

Nu er det blevet januar og vi sidder alle fire og snakker om de mange nye ideer vi har til 2017. Nye Camps, nye kurser og ikke mindst en ny og forbedret

hjemmeside med både lærerintra og forældreintra.
Historien fortsættes – +Camp er nemlig først lige startet!

Målsætning

På kort sigt vil +Camp bidrage til, at deltagerne
på SkoleCamp opnår faglig succes, får
større selvværd, samt en øget lyst til at lære.

Den langsigtede virkning vil forventeligt være,
at børnene sikres bedre muligheder for succes
i uddannelsessystemet fremadrettet.


Pædagogiske fundament